Ekologia

Audi E-Tron pierwszy samochód elektryczny od Audi

Audi e-tron jest pierwszym zasilanym energią elektryczną samochodem spod znaku czterech pierścieni. Ten niezwykle pięknie zbudowany sportowy SUV łączy w sobie dużą przestrzeń z  komfortem luksusowego samochodu. Co więcej model ten nie poddaje się tradycyjnym ograniczeniom dotychczasowych pojazdów elektrycznych, bowiem zapewnia on bardzo wysokie osiągi.

Nowoczesny design Audi e -tron

Ten nowoczesny samochód oczarował swą wyjątkową sylwetką niejednego wielbiciela ekologicznych pojazdów. Wyjątkowa stylistyka, aerodynamiczna sylwetka oraz luksusowe wnętrze sprawiają, że prezentuje się oszałamiająco.

Posiada on 4, 9 metra długości, a więc jest o prawie 15 centymetrów dłuższy od Q5 oraz 10 centymetrów krótszy od Q8. Z kolei szerokością nadwozia oraz rozstawem osi jest mu bardzo blisko do tego drugiego modelu.

Pojazd ten na tle innych oznacza się tym, że został wyposażony wielkim SUV-em. Może swobodnie pomieścić czterech pasażerów wraz ze sporym bagażem o pojemności aż do 660 litrów.

Stylistycznie model ten świetnie wpisuje się w gamę marki. Podobnie jak inne SUV-y posiada on ośmiokątny grill z pionowym ożebrowaniem. Po jego obu stronach zamontowano reflektory diodowe Matrix LED, których cztery poziome pasma światła tworzą charakterystyczny wzór będący wyróżnikiem tego modelu.

Z kolei w środek kabiny został maksymalnie zcyfryzowany. Znajdują się tu dwa duże ekrany systemu MMI touch response, które to zastąpiły wiele przełączników czy pokręteł. Co więcej wiele funkcji można wywołać przy pomocy komend głosowych, a nawigacja proponuje najkorzystniejszą trasę z uwzględnieniem stanu naładowania akumulatorów.

Dwa silniki – napęd elektrycznego Audi e-tron

W samochodzie tym zostały zamontowane dwa silniki, po jednym na każdą oś łącznie z zestawem akumulatorów zamontowanych płasko pod podłogą karoserii.
Model ten fanom szybkiej jazdy imponuje swoimi niesamowitymi osiągami. Otóż moc 300 kW generowana przez współpracujące z sobą silniki elektryczne pozwala na rozpędzenie się tego auta do 100 km/godz w ciągu 5, 7 sekundy, natomiast prędkość maksymalną Audi e-tron ograniczono elektronicznie do 200 km/godz. Imponujący moment obrotowy o wysokości aż 664 Nm gwarantuje niesamowite wrażenia przy każdym mocniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia.

W aucie tym za 30 procent zasięgu odpowiada precyzyjnie dopracowany system rekuperacji – odzyskiwania energii w czasie, gdy kierowca zwalnia pedał przyspieszenia oraz podczas hamowania przy pomocy pedału hamulca. Wtenczas zamontowane, nowoczesne silniki elektryczne działają jak generatory i zamieniają energię kinetyczną w elektryczną.

W pojeździe tym zostały zastosowane nowoczesne rozwiązania aerodynamiczne, dzięki którym współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0, 27, co daje przewagę ok. 40 km na jednym ładowaniu, w porównaniu do konwencjonalnie napędzanego pojazdu. Ogromną zaletą w tej dziedzinie jest zastąpienie lusterek kamerami, pneumatyczne zawieszenie aktywnie regulujące prześwit oraz w pełni osłonięte podwozie.
Napęd na cztery koła zapewnia niesamowitą trakcję w każdych warunkach pogodowych. W aucie tym zazwyczaj pracuje tylko silnik napędzający tylne koła, a dopiero gdy kierowca potrzebuje większej mocy do akcji wkracza silnik przedniej osi. Ponadto aktywuje się on zawsze wtedy, gdy wymagają tego warunki drogowe, gdyż wówczas skutecznie zapobiega poślizgowi.

Szybkie ładowanie Audi e – tron

Audi e-tron jest pierwszym seryjnie produkowanym pojazdem, który to można bez problemu naładować na każdej stacji szybkiego ładowania prądem o mocy do 150 kW. Producent zapewnia kierowców którzy zainwestują w ten model, że auto jest gotowe do pokonania kolejnego odcinka podróży po około pół godziny ładowania. Co więcej kierowcy tego samochodu mogą korzystać z 80 procent publicznych stacji ładowania w całej Europie bez konieczności podpisywania umów z ich operatorami, a wraz z samochodem serwis Audi dostarcza specjalną kartę.

Ponadto możliwe jest również ładowanie tego samochodu prądem zmiennym o mocy 11 i opcjonalnie 22 kW i korzystanie z gniazdka elektrycznego 230 V lub trójfazowego 400 V.Elektryczne Audi e – tron jest i wiele bardziej bliższe Tesli Model X, niż Mercedesowi EQC czy Jaguarowi I-Pace.

Leave a Response