Fotowoltaika

Zielona energia dla firmy

Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy jest niezwykle istotną kwestią podczas prowadzenia własnego biznesu. Dbanie o dobry wizerunek firmy może odbywać się na różnych płaszczyznach. Można budować go na podstawie wysokiej jakości obsłudze Klienta i świadczenia usług na wysokim poziomie. Można również budować dobry wizerunek na świadomym wykorzystywaniu materiałów związanych z funkcjonowaniem firmy oraz odpadami, jakie generuje. Również w przypadku produkcji oraz zużycia energii, która jest niezbędna do funkcjonowania każdej firmy. Wizerunek ekologicznej firmy można więc osiągnąć na różne sposoby.

Zielona energia dla firmy
Przynajmniej częściowa niezależność energetyczna jest możliwa nie tylko dla pojedynczego gospodarstwa domowego, ale i dla całej firmy. Dlatego też firma decydująca się na korzystanie z OZE buduje wizerunek marki dbającej o środowisko, marki świadomej oraz otwartej na innowacje. Mimo ciągle rosnącej świadomości na temat OZE takich jak fotowoltaika, źródła zielonej energii ciągle są w Polsce uważane za niezwykle nowoczesne. Wspomniana nowoczesność jest tutaj nie bez znaczenia, ponieważ Klienci i użytkownicy nie chcą korzystać z produktów lub usług firm powszechnie uważanych za zamknięte na nowe technologie i nowości w ogóle.

W dobie zmieniającego się świata wszystkie firmy oraz biznesy muszą nadążać za kolejnymi wymaganiami i zmianami. Dzięki temu w lepszy sposób są w stanie przewidywać oraz realizować potrzeby konsumentów. Ponadto dzięki wizerunkowi firmy dbającej o środowisko chętnie wspiera ją więcej osób. Głównie działa tu czynnik chęci wspierania firmy, z której działaniami, jako konsumenci, się zgadzamy. Sprawia to, że świadomi konsumenci chętniej wybierają produkty lub usługi firm, które korzystają z nowoczesnych oraz humanitarnych rozwiązań.

Dlaczego powinno się dbać o wizerunek EkoFirmy?
W dobie Internetu oraz powszechnego dostępu do informacji, świadomość społeczeństwa na temat ekologii oraz wpływu przemysłu na środowisko nieustannie rośnie. Nierzadko zdarzało się, że konsumenci decydowali się na zrezygnowanie ze skorzystania z usług firmy, która nie brała pod uwagę konieczności wprowadzania ekologicznych rozwiązań. Pojawiały się nawet szeroko zakrojone kampanie i protesty, które przynosiły takim firmom duże straty. Nie działa to jednak w drugą stronę – żaden przedsiębiorca nie musi obawiać się o to, że dbając o środowisko w ramach prowadzenia własnej działalności w jakikolwiek sposób poniesie straty wizerunkowe lub straci Klientów.

Ponadto kwestia proekologiczności pojawia się również podczas przetargów na różne usługi czy inwestycje. Nie jest to jeszcze bardzo częste, ale coraz częstsze. Logika nakazuje więc założenie, że trend ten będzie się w przyszłych latach utrzymywał, a nawet znacznie rósł. Dlatego też przygotowanie się na nowe wymagania i wytyczne, które z pewnością mogą pojawić się w przyszłości.

Budowanie eko-wizerunku. Od czego zacząć?
Największym krokiem oraz najbardziej opłacalnym w dłuższej perspektywie – początkowo musimy liczyć się ze sporymi wydatkami, jednak ostatecznie OZE w postaci fotowoltaiki nie tylko jest przyjazne dla środowiska, ale i dla kieszeni. Odpowiednio duża oraz poprawnie wykorzystywana instalacja fotowoltaiczna może wygenerować nawet 80% oszczędności rachunków za energię w ciągu roku. Same instalacje fotowoltaiczne są bezobsługowe i bezawaryjne. Mogą działać od kilkunastu, do nawet ponad dwudziestu lat. Dlatego też jednorazowa inwestycja zwraca się podczas użytkowania.

Ponadto konieczne jest zwrócenie uwagi na to, co i w jaki sposób produkujemy. Istotne jest zadanie sobie pytania, czy procesy produkcji lub ogólnie procesy zachodzące w firmie są ekologiczne, a jeśli nie, w jaki sposób możemy to usprawnić. Nierzadko można zainwestować w opakowania z biodegradowalnych surowców, sprawić, by procesy produkcji były jak najbardziej ekologiczne – jeśli jest to możliwe, można wprowadzić na przykład zamknięty obieg wody, filtry oraz procedury i sprzęty, które sprzyjają oszczędzaniu energii. To ostatnie jest nie tylko dobre dla środowiska, ale generuje oszczędności – zależnie od wielkości firmy ich wielkość podobnie może być większa lub mniejsza.

Bierz przykład z najlepszych
Najbardziej rozpoznawalne na świecie marki chcą być kojarzone jako firmy proekologiczne. Dobrym przykładem może być IKEA, która również w Polsce stawia na pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych takich jak siłownie wiatrowe. Nie trzeba szukać przykładu wyłącznie w światowych gigantach, bowiem i na naszym rodzimym podwórku znajdujemy firmy takie jak Tymbark, które inwestują w fotowoltaikę.

Inwestycja w OZE oraz ekologiczny proces produkcji jest nie tylko modna, ale przede wszystkim potrzebna, jeśli chcemy zadbać o środowisko i utrzymać je w jak najlepszej kondycji. Dlatego też tak ważne jest, by wszystkie firmy decydowały się na wdrażanie ekologicznych rozwiązań – niezależnie czy są to duże zakłady produkcyjne, czy niewielkie firmy zajmujące się zupełnie inną branżą. Nawet niewielkie kroki poczynione w kwestii dbania o ekologię mogą całościowo dać duży efekt.

Jednym z liderów branży fotowoltaicznej w Polsce jest firma Insun, która oferuje moduły fotowoltaiczne oraz usługę montażu zarówno dla domu, jak i firm. Zapraszamy! http://insun.pl

Leave a Response